مرگ هیث لجر ؛ لکه ننگی بر دامان انسان مدرن

1- خبر ساده و عجیب بود . هیث لجر بازیگر جوان فیلم مشهور Brokeback Mountain در سن 28 سالگی بر اثر مصرف بیش ار حد مواد مخدر، در تنهایی شب مرد درحالی که کسی حتا از مرگ او آگاهی نداشت و پس از مدتی جسد بی جان او توسط پلیس و در منزل شخصی اش شناسایی شد .شنیدن این خبر برای من بسیار تاسف آور و ناراحت کننده بود . در ادامه درباره چرایی آن خواهم گفت .

2- هر روزه تعداد بسیار زیادی از مردم جهان در قاره سیاه و همچنین در هندوستان بر اثر کمبود مواد غذایی جان خود را از دست میدهند . از دیگر سوی بسیارند انسانهایی که بر اثر ابتلا به بیماری های لاعلاج همچون ایدز ، هپاتیت ، ابیولا ، سرطان و غیره جان خود را از دست میدهند . جانی که بی تردید برای خودشان بسیار عزیز و شیرین است و مسلمن علاقمندند آنرا همچنان داشته باشند

3- با یک محاسبه ی سر انگشتی و رجوع به آمار هایی چون امید به زندگی ، نرخ بهداشت عمومی و میزان فراوانی آب و مواد غذلیی سالم به راحتی میتوان نتیجه گرفت کودکی که بر اروپای غربی ، آمریکای شمالی ، استرالیا و ژاپن زاده میشود از شانس بسیار بالاتری در قیاس با کودک آفریقایی برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی برخوردار است . آیا این نعمت ناچیزی است ؟

4هیث لجر آیا با کنار هم نهادن این چند گزاره همچنان از شنیدن خبر مرگ لجر احساس تاسف نمی کنید ؟ برای نگارنده ، این خبر از آن جهت تاسف آور نیست که لجر ستاره ای بی بدیل در عالم سینما بود ؛ که نبود ( هر چند ، ستارگان نیز روزی خاموش خواهند شد همان گونه که براندو ی بزرگ شد ) . هم چنین تاسف من از آن رو نبود که لجر انسانی بشر دوست و وارسته و نیکو منش بود ؛ که نبود ( اگر چه نیکان نیز مردنی اند ؛ مگر مادر ترزا نمرد ؟ ) . تاسف من تنها به این دلیل است که لجر انسانی بود که زندگی به او شانس زندگی کردن در بهترین شرایط را داده بود اما او مرگ را برگزید .این آیا وحشتناک و دردناک نیست ؟ اینکه انسانهایی بدون اینکه ذره ای اختیار در تغییر شرایط دردناک خود داشته باشند ، از روزی که خود را می شناسند باید که با هیولایی چون ایدز و یا قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم کنند و در نهایت نیز در برابر آن زانو زنند، در همان حال جوانی که هم ثروت دارد ، هم شهرت دارد و هم سلامتی ، تمام این نعمت ها و فرصت ها را با دستان خویش و در عملی کاملن آگاهانه بر باد فنا دهد . اساسن لجر ها چرا باید به مواد مخدرروی آورند ؟ لجر از چه میگریخته که به دامن افیون افتاده است ؟ آیا این پرسش به تنهایی لکه ننگی بر دامان انسان مدرن نیست ؟ صرف نظر از آگاهانه و یا نا آگاهانه بودن مرگ – بر اثر اور دوز – آیا نباید برای چنین خبر هولناک و درد آوری متحیر بود و افسوس خورد ؟ انسان قرن بیست و یکم به کجا می رود ؟

پی نوشت – خوشبختانه در تحقیقاتی که پلیس بر روی مساله تاسف بار مرگ لجر انجام داد مشخص شد که مرگ وی بر اثر اور دوز مواد مخدر نبوده است بلکه بر اثر استعمال اشتباه و غیر عمدی دارو های آرام بخش و خواب آور بوده است که وی به تجویز پرشک و به علت بی خوابی که به آن دچار بود مصرف میکرده است . با اینهمه از حذف پست خودداری میکنم از این رو که اگر چه مساله مورد طرح در مورد هیت لجر صادق نیست اما مصداق های بسیار دیگری در کشور های پیشرفته برای آن وجود دارد . در همین جا از روح لجر بابت این خطای سهوی پورش می طلبم و برایش از خداوند بزرگ طلب آرامش و آمرزش میکنم .

The URI to TrackBack this entry is: https://aaryoo.wordpress.com/2008/01/23/heath-ledger-overdose/trackback/

RSS feed for comments on this post.

26 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سردار آریو،
    نظام فردگرایی به شهروندان اجازه می‌دهد در چهارچوب قانون و طبق مسئولیت اجتماعی از مزایای آزادی فردی برخوردار باشند. ولی مشکل اینجاست که فردگرایی انسان‌ها را بیش از حد مستقل و بی‌نیاز از دیگران کرده، به تنهایی و انزوا منجر می‌شود.
    در این نظام، فرد از حمایت قانون برخوردار است و نیازی ندارد برای پیشرفت در زندگی به دیگران متکی باشد یا برای دیگری وقت بگذارد. دیگران هم همینطور؛ نه تو به کسی احتیاج داری نه کسی به تو. و کم کم منزوی‌تر، تنهاتر، خود‌خواه‌تر و خود‌محورتر می‌شوی. فرقی هم ندارد که پولداری یا فقیر، مشهوری یا گمنام.
    ***
    انسان اساساً موجودی اجتماعی است. نظام فردگرایی – با تمام مزایایی که دارد – در نهایت کوچه بن‌بستی است که بیماری‌های روحی روانی برخاسته از انزوا و تنهایی را در خود نهفته دارد.

    کاملن موافقم با نظر شما کرگدن عزیز . به راه تازه ای باید اندیشید . راهی که نه به تنهایی غرب بیانجامد نه به نقض حریم خصوصی حاکم بر شرق

  2. شما با چه شناختی از لجر راجع بهش اظهار نظر کردین؟ می شناختینش؟ علت مرگ رو میدونین؟ یا اینا همش ساخته ذهنتون بود؟

    نه عزیز ! نمی شناختمش اما بر اساس اطلاعات لینک های موجود و خبر های پیرامونش را جع به اور دوز کردنش از ایشون به عنوان یه مصداق استفاده کردم وگرنه من نه با ایشون دوست بودم و نه دشمن . قصدم هم جسارت به ایشون نیبود .هدف من بیشتر نقد سیستم ماشینیسم حاکم بر غرب بود . شاید نتونسته ام حرفم رو درست طرح کنم . ممنون برای کامنتتون

  3. سلام
    ما انسانها در بستر هايي از اجتماع ديگر انسانها و شرايط ميحطي امكان زندگي كردن رو پيدا ميكنيم كه ممكن هست اين بستر ها براي انسانهاي مختلف بسيار متفاوت باشد( همانطور كه خودتان تشريح كردين ) اما به نظر من تاثيري كه اين شرايط بر روي هريك از ما مي ذاره به اندازه خود شرايط متفاوت نيست همون حسي كه يه نفر از دريافت يه وعده غذا گرم پيدا ميكنه ممكن فرد ديگه اي با خردين پورشه 2008 پيدا كنه واقعيت اينه كه ما با اونچه كه حس مي كنيم زندگي مي كنيم البته من به هيچ وجه نمي خواهم منكر حس كمال گرايي ادم ها بشم كه در هر لحظه دنبال شرايط بهتر هستن ولي احتمالا تصديق مي كنيم كه افق هاي ارزو هاي ادم با توجه به شرايطي كه داره تعريف ميشه ؟ مي خوام بگم ممكنه مشكل اين آدم به نظر من و يه كودك آفريقايي كوچيك يا حتي مسخره بياد ولي قطعا براي خودش خيلي بزرگ بوده ( حالا هرچي كه بوده ) نمي خوام بحث ايدولوژيك بكنم ولي خوب به نظر من حتما نبايد تناسخي وجود داشته باشه كه آدم ها تمام شرايط رو درك كنند و همين نوع تفكرم
    باعث ميشه كه درك كنم چرا اين دنيا با اين همه گونه گوني مقصد واحدي داره

    حق با شماست . کاملن موافقم . هر چند این رو نقصی بزرگ برای انسان میدونم . ممنون برای کامنت

  4. سلام آریو جان،
    شما کجا خوندی که مرگ هیت لجر بر اثر استفاده‌ی مواد مخدر بوده؟ این همه لینک ازش اینجا ارسال شد، کدوم‌ش این رو نوشته بود؟ فقط کنار تخت‌ش قرص خواب پیدا شده بود، همین. کالبدشکافی اولیه هم کافی نبوده و اعلام کردند که ۱۰ روز دیگه معلوم می‌شود. با بقیه‌ی نوشته‌ت مشکلی ندارم و جای بحث هم دارد، ولی امیدوارم ناخواسته اسم این آدم رو برای مثال نوشته‌ت استفاده کرده و اتهام زده باشی. قربانیان معروف مواد مخدر کم نبودند.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Heath_Ledger#Death

    راستش الان یادم نیست کجا بود اما دقیقن یادمه که صحبت از اور دوسه کردن اش مطرح بود . و دوست عزیز اینجا اصلن بحث اتهام زنی مطرح نیست چرا که نه ما با او آشنا بوده ایم و نه نوشته ما برای نزدیکان او قابل خواندن است . این تنها یک بحث محدود بود بین من و شما و با هدف نقد سیستم ها و نه اتهام به چهره ها. ممنون برای کامنتت :)

  5. من از این پسره اصلاً خوشم نمیومد. از همون اولین فیلمش ک اگه اشتباه نکنم، «داستان یک شوالیه» بود از شخصیتش بدم اومد. بنابراین اصلاً متاسف نشدم که مرد. ولی در موارد بالا، کاملاً حق با شماست.

    رفیق … بی خیال . گناه داره

  6. گفتی :
    «تاسف من تنها به این دلیل است که لجر انسانی بود که زندگی به او شانس زندگی کردن در بهترین شرایط را داده بود اما او مرگ را برگزید»
    میدونی خیلی راحت هستش از بیرون زندگی مردم قضاوت کردن! بسیاری از انسانهای که از نظر شما موفق هستند درونشان از افسردگی شدید رنج میبرند و اما این همه داستان نیست، ما دیگران، خصوصا بازیگران را بسیار سطحی و از روی نقشهایشان میشناسیم! زندگی خصوصی و افکار و مشکلات شخصی آنها همیشه پنهان است!
    پس این قضاوت شما خیلی سطحی بوده!
    اما در مورد روی آوردن افراد به مواد مخدر! هزاران دلیل میتوان ذکر کرد! همانطوری که به عینه میبینی مشتریان مواد مخدر فقط اعیان و پولدارها نیستند بلکه افراد فقیر جامعه هم به سوی آن کشش دارند و این دلیلی کافیست برای اینکه دست به هر جرمی بزنند تا پول مواد را تهیه کنند.
    فقط یکی از دلایل روی آوردن به مواد، خلاء عاطفی و نیاز به فراموش کردن مشکلات هستش!
    گفته شما نشان از شعور شما داست اما غیرکارشناسانه بود.

    ممنون فضول باشی عزیز . شاید حق با شما باشد . البته من هم ادعایی ندارم که این نوشتار همه ی مشکلات را به درستی بررسی کرده . این تنها یک نوشته وبلاگی بود که عمومن به بخشی یا گوشه ای از یک مشکل نظر دارد

  7. قصد توهین ندارم امااین نوشته از نظر من کاملا احمقانه است. پول و شهرت ضامن سلامتی روحی هیچ آدمی نمی شود. اگر بر فرض طرف گذشته ی وحشتناک و سختس داشته باشد و ضربه های زیادی خورده باشد آیا امروز می تواند با پول و شهرت همه ی آنها را بپوشاند؟ شاید راه حل برای او رو آوردن به مواد مخدر برای فراموش کردن باشد. یا بسیار چیزهای دیگر. لطفا اینقدر ساده و یک بعدی راجع به اشخاص و از بیرون نظر ندهید.

    خواهش میکنم دوست عزیز :)

  8. من با كرگدن موافقم نظام فردگرايي عليرغم مزاياي بسيار و خلق انسانهاي توانا از برخي جنبه ها در بخش عاطفي و روحي چيزي براي انسان نمي گذارد. در اين جوامع حتي خنده ها مصنوعي است. اين است كه فعلا بنظر من فرهنگ شرقي مناسبتر است و نقطه شروع مناسبتري است اگر بشود يك مقدار صالاح بشود. من در امريكا كساني را ميشناختم كه30 سال بود از خواهد برادر خود بي خبر بودند. زندگي در اين جوامع روح ندارد. ولو اينكه همه امكانات در آن مهيا شده باشد. اما يك نكته اين است كه آيا اين صرفا مربوط به غرب است يا حاصل ماشين است و دير يا زود سراغ ما هم خواهد آمد؟ شما 30 سال پيش جامعه ايران را با حالا مقايسه كنيد!

    بیشتر حاصل ماشینیسم است که البته در غرب نمود بیشتری دارد و منظور من و دوستان نیز از غرب همین ماشینیسم حاکم بر آن است

  9. من این آقاهه رو نمی شناختم یعنی فیلمشو ندیده بودم ولی تشخیص داد که باید بمیره و جراتشو داشت. ای ول…

    چی بگم …. :-s

  10. واقعا نمی دونم چی بگم! من هیث لجرو میشناختم خیلی هم خوب! اصلا باورم نمیشه! فعلا تو شوکم! بعدا بیشتر در موردش حرف می زنم!

    :( متاسفم . اگه جایی چیزی نوشتین لطف کنین واسه من هم کامنت بذارید

  11. دوستان چرا اینقدر به شخص لجر گیر می دین ؟ متن رو بخونید . لجرها تو دنیا زیادند .
    باتون موافقم .

    من هم دلیل اینهمه زوم شدن روی مصداق رو نفهمیدم . این یک بحث کلی بود در باره دلیل این پدیده و نه واکاوی مصداق آن ( مرحوم هیت لجر )

  12. چهار دیواری اختیاری..
    آنهایی که پول ندارند به امید بهشت در آن دنیا می‌میرند و آنهایی هم که پول دارند در بهشت این دنیا می‌میرند.

    جالب بود نگاهت رفیق :)

  13. دلیل اینکه من شخصا به شخص لجر «گیر» دادم، این بود که اصلا شایسته‌ی صفات مذموم این نوشته نبود. هم بازیگر قابلی بود و آینده‌ی بسیار خوبی داشت، و هم انسان خوبی بود (با توجه به تمام مطالبی که ازش خوانده بودم)، برای همین برایم سخت بود که همچین مطلبی را ببینم و نظری ندهم. در مورد خود نوشته هم معتقدم نمی‌شود حکم کلی داد، همانطور که فضولباشی نوشته.

    رفیق منظورت از صفات مذموم دقیقن چیه ؟ کجا به ایشون توهین شده ؟ بفرمایید اصلاح کنم .

  14. كشورهاي آمريكاي لاتين و جنوبي كه اكثرا گرفتار فقر و فساد اقتصادي هستند به سبب ظهور رژيمهاي توتاليتر سوسياليستي (همچون رژيم چاوز در ونزوئلا و رژيم كاسترو در كوبا و رژيم مورالز در بوليوي) مأمن و پناهگاه امني براي باند هاي مافيايي قاچاق مواد مخدر شده است . گروه تروريستي حزب الله لبنان كه به عنوان بازوي نظامي جمهوري اسلامي در منطقه گردن كشي و خرابكاري ميكند ، براي تأمين نيازهاي مالي اش علاوه بر دريافت پول هاي كلان از جمهوري اسلامي ، ساز و كارهاي تازه اي را در پيش گرفته است . اين گروه تروريستي كه لبنان را فلج و خاورميانه را بحراني كرده است ، تحركاتي را براي ورود و گسترش نفوذ در منطقهء آمريكاي لاتين و جنوبي آغاز كرده است . انگيزه حزب الله از حضور در منطقهء آمريكاي جنوبي و لاتين ، مشاركت در قاچاق مواد مخدر و كسب درآمد هنگفت از اين كار خلاف است . در واقع حزب الله لبنان در اين ماجرا نقش “كارچاق كن” يا به اصطلاح “واسطه” را بين رژيم آخوندي و ونزوئلا ايفا ميكند .از زماني كه خط پرواز هوايي بين جمهوري اسلامي ايران و كشور ونزوئلا افتتاح شده است ، انواع مواد مخدر(هروئين ، كوكائين ، كراك) از شهر كاراكاس توسط هواپيماهاي مخصوص بارگيري و در فرودگاه مهرآباد تهران توسط عوامل جمهوري اسلامي از هواپيما تخليه و دريافت ميشود ، سپس مواد افيوني را مثل نقل و نبات در همه نقاط كشور توزيع ميكنند .اين جرائم سازمان يافته از چشم تيزبين ايالات متحده آمريكا كه آن منطقه حكم حياط خلوت را برايش دارد پنهان نمانده است . ايالات متحده با كمك كشورهايي نظير كلمبيا و مكزيك ، اقدامات جدي را براي جلوگيري از نفوذ جمهوري اسلامي و گروه تروريستي حزب الله لبنان انجام داده است .تازه ترين اقدام آمريكا و متحدانش در اين زمينه بازداشت 7 نفر از اعضاي بلند پايه حزب الله لبنان در كلمبيا بود كه قصد حمل و نقل مواد را به ونزوئلا و از آنجا به ايران را داشتند .

    روزبه جان ارتباط این کامنت را با مطالب این وبلاگ پیدا نکردم . لطف کن و از این پس کامنت مرتبط با نوشته ها بگذار و گرنه با کمال شرمندگی مجبور به حذف کامنت فوق خواهم بود

  15. اصولا این طرز فکر شما خیلی اشتباست که فکر می‌کنی چون لجر آدم ثروتمندی بوده، و در یک کشور پیشرفته زندگی می‌کرده شانس بیشتری برای بقا و موفقیت داشته…

    باید فکر کنی ببینی که لجر از کجا به ثروت رسیده، شاید زحماتی که اون کشیده ورای تصور من و شماست و شایسته اون ثروت بوده

    اینکه لجر، معروف، ثروتمند و خوشتیپ بوده. معنی‌اش این نیست که هیچ مشکل دیگه‌ای نداشته! هیچ نگرانی روحی، هیچ دردی که توی تنهایی روحش رو آزار بده…

    هرگز نمی‌تونی در مورد مردم فقط با توجه به ثروت، شهرت و محبوبیتشون قضاوت کنی…

    هیولای درون کم از هیولای قحطی، بیماری و ایدز نیست دوست من. آدم‌های بظاهر خوشبخت و موفق گاهی اوقات بیماری‌های روحی و وروانی عمیق و به شدت دردناکی دارند…

    برداشت و قضاوت شما بسیار سطحی بود…

    یعنی شما قبول ندارید کسی که توی کانادا یا سوئد به دنیا میاد شانسش برای زندگی خوب و سالم از یه متولد دارفور بیشتره ؟

  16. یقینا
    ممکنه در دارفور از هر هزار کودک 800 تاشون بمیرن و در سوئد 10 تاشون. مسئله اینجاست؛ هیث لجر هم جزو همون 10 تای بدشانسه شاید…

    این حرف شما میتونه درست باشه و میتونه نباشه . نیاز به بررسی دقیق شرایط داره . نمیشه گفت هر اون 10 تایی که توی سوید میمیرند شرایط مشابهی با دارفور داشته اند . متوجه هستید که در باره چه شرایطی صحبت میکنیم ؟ دارفور و مناطقی ار آفریقا هست که میانگین سنی زیر 35 ساله . یعنی اکثر مردم قبل از 40 سالگی میمیرند . آیا واقعن شرایط برای کسی در سوید اونجوری هست ؟

  17. آریو جان نمی‌خوام بگم که توهین کردی یا نکردی، فقط چند مطلب رو راجع بهش گفتی که واقعیت نداشت، مثلا «تاسف من از آن رو نبود که لجر انسانی بشر دوست و وارسته و نیکو منش بود ؛ که نبود» (خب تو از کجا می‌دونی نبود؟ اتفاقا در چند خبری که من ازش خواندم، بوده) – «لجر انسانی بود که زندگی به او شانس زندگی کردن در بهترین شرایط را داده بود اما او مرگ را برگزید» (این دیگه چه جور قضاوتیه؟ مسئله مواد مخدر که فعلا منتفیه، پس چجوری همچین مطلبی رو در موردش گفتی؟ هر کسی که که سراغ این جور مواد برود هم خوشی زیر دلش نزده، چه بسا مشکلات خیلی زیادی در زندگی به ظاهر مرفه‌ش داشته باشد) – کلا بیشتر نوع قضاوت‌ت مشکل داشت، هر چه بگویم تکرار مکررات است، فضانورد هم به خوبی حرف من رو زده.

    1- اول اینکه به خاطر پی گیری ات و اهمیتی که برای این نوشته قایل شدی ازت نهیات تشکر رو دارم .شک نکن که این حرف رو اط صمیم دل میزنم رفیق :)
    2- منظور من از این وارسته نبود نه اینه که آدم فاسدی بود ( می بینی که خیلی با هم فرق دارند ) مثلن من و تو هم احتمالن آدم وارسته ای نیستیم ( با توجه به مثال متن = مادر ترزا ) اما آدم های فاسدی هم نیستیم ؛ مث لجر مرحوم
    3-در مرود مواد مخدر هم شما بر اساس اطلاعات امروز داری نظر میدی رفیق ؛ من مطلب رو بر اساس اطلاعات 3 روز پیش نوشتم . اون موقع یکی از گزینه های اصلی بود ( من خودم تو اسکای شنیدم اینو ) البته انکار نمیکنم که خوشحالم که این گزینه داره حذف میشه . جدی میگم
    4- در مورد اینکه کسی که سراغ مواد بره حتمن مشکلاتی داره که اینکارش رو توجیه میکنه اما با کمال شرمندگی باهات موافق نیستم . چرا که جدن معتقدم مواد تنها یه مشکل به مشکلات قبلی اضافه میکنه و اینو دیگه هر جوون امروزی میدونه .
    باز هم سپاس رفی
    ق

  18. َُِدیشب که این خبرو فهمیدم خیلی جا خوردم . راستش من اصلا ازش خوشم نمی اومد . از همون لحظه ای که فهمیدم موضوع فیلم کوهستان بروکبک چیه! اما این باعث نشد که از مرگش ناراحت نشم بلکه خیلی هم ناراحت شدم.اونم وقتی فهمیدم به این طرز تاسف بار مرده.و هنوز هم باورش برام خیلی سخته.هر چند نظر دادن در مورد چگونگی مرگشو می ذارم برای وقتی که از جزئیاتش مطمئن شدم اما حرف هاتو کم و بیش قبول دارم.
    برای لجر که نه مرگ خوبی داشت و نه خاطره ی خوبی از خودش گذاشت و برای خودم که کم کم باید به شنیدن این اخبار عادت کنم متاسفم…

    من هم متاسفم :(

  19. سلام دوباره آریو جان
    ببخشید، درگیر امتحان‌ها بودم.

    ۱. خیلی لطف داری رفیق، ارادمت‌مندیم.
    ۲. راستش من از همون اول مواد مخدر رو رد می‌کردی، چون می‌دونستم به همچین آدمی این وصله‌ها نمی‌چسبه.
    ۳. باهات کاملا موافقم که مواد کار رو بدتر از قبل می‌کنه، فقط می‌گم که کسی که به مواد روی می‌آره، در حال طبیعی خودش نیست و زندگی‌ش هم سالم نیست، نمی‌گم تأیید کنیم همچین آدمی رو، فقط می‌گم یک مقدار درک‌ش کنیم.

    مخلصیم.


    ارادت داریم اساسی آیدین جان. راستی امتحاناتو توپ دادی یا نه ؟ :)

  20. همیشه دغدغه این مسئله رو داشتم که چرا آدما انقدر عاشق تنها موندن و به قول خودمون خودمحوری شدن مرگ هیت بهانه ای شده تا این رفیقمون در این مورد چند کلمه ای بگه … دستت درد نکنه . ضمنا میخواستم بگم اگر هنر پیشه خوبی نبوده (به نظر ما البته) دلیل نمیشه که از مرگش متاسف نشیم یا بی خیال باشیم این یک نشانه برای هممونه

    خواهش میکنم رفیق :)

  21. سلام
    سعی کردم متن نوشته شده توسط شما رو بی طرفانه بخونم. ولی چند تا چیزو، نه برای به قول معروف توپیدن به متن شما، بلکه برای اصلاح اون می خوام بگم.
    اصل موضوع این بوده که لجر به خاطر بازی در فیلم های پرتنش در ماههای اخیر دچار استرس بوده طوری که خودش می گفته می خوابیده ولی مغزش به طور مداوم کار می کرده. بنابراین با تجویز پزشک داروهایی مصرف می کرده که چون این داروها توسط چند پزشک تجویز شده بوده، عواقب استفاده همزمان از اونها بر لجر پنهان بوده و اون در اثر اور دوز ناشی از مصرف این داروها مرده نه به خاطر اعتیاد!!!
    در جواب کسایی که نفرت از لجر رو به فیلم کوهستان بروکبک ربط می دن: ما وقتی در مورد کسی صحبت می کنیم که فقط از طریق رسانه ها اون رو می شناسیم، از خیلی از ویژگی ها مربوط به اونها چشم پوشی می کنیم. شخصیت لجر در فیلم کوهستان بروکبک بر کسانی پوشیده است که فقط شنیده اند که لجر نقش یک هم جنس باز رو بازی کرده. ولی اگر همون افراد این فیلم رو میدیدند، چنان مجذوب بازی لجر می شدند که بعید می دونم که این حرفها رو بزنند. لجر در این فیلم نقش یک جوان درمانده و اسیر شده را به طرز فوق العاده ای بازی کرده است. علاوه بر این، بازیگرها ده ها نوع تقش متفاوت رو بازی می کنند ولی دلیلی نمی شه که واقعا دوستدار انجام کارهایی که در فیلم می کنند در زندگی واقعی باشند.
    دوست عزیز، مرگ تا زمانی که به صورت یک حادثه و ناخواسته باشد، تلخ است. چه از طریق ایدز و چه مانند لجر. کسانی عزیز خود را در اثر بیماری ناخواسته از دست می دهند، همان طور که صمد نیکخواه بهرامی برادر و یارش آیدین را ناگهانی از دست داد و همان طور که ماتیلدا، دختر 2 ساله لجر، بدون هیچ آمادگی قبلی و در اثر یک اشتباه پدرش را از دست داد.
    برای من هم سخت بود، ولی سعی کردم همه را با یک دید نگاه کنم. درست است که بین ایرانی بود و نبودن تفاوت زیادی وجود خواهد داشت، ولی باید آموخت که ما در درجه اول انسانیم و سپس ایرانی…
    از پرحرفی عذر می خوام. سایر مطالب پستتون صحیح و تحسین برانگیز بود.
    موفق باشید!

    با فرمایش شما کاملن و دربست موافقم اما چیزی رو که شما نادیده گرفتید این بود که این مطلب فردای فوت مرحوم لجر نوشته شده بود و در اون زمان شایعه اور دور مواد توسط اسکای مطرح شده بود . اما بعد ها این قضیه خوش بختانه تکذیب شد . باز هم از اینکه وقت گذاشتید و این پست رو به این زیبایی و اینقدر منصفانه نقد کردید ازتون سپاسگزارم .در ضمن برای مطلب این پست یه پی نوشت هم نوشتم که در انتهاش اضافه کردم . امیدوارم کمکی به بهتر شدن پست کرده باشه .
    امیدورام باز هم به این کلبه حقیر ما سر بزنید . نقد های اصولی و منصفانه شما میتونه خیلی به بهبود سطح این وبلاگ کمک کنه
    ارادتمند – آریوبرزن

  22. دوست خوب،
    ممنون که وقت گذاشتید و نظر من رو خوندید. هنوز هم می گم این پست شما بسیار خوبه مخصوصا الآن که پی نوشت رو هم اضافه کردید. چون من به شخصه از طرفدارهای هیث لجر بودم و دوست نداشتم کسی درباره مرگ اون دچار سو تفاهم بشه.
    باز هم از پستتون ممنون.
    از این به بعد حتما به وبلاگ شما سرخواهم زد!
    موفق و پیروز باشید!

    ما ارادت داریم خانم . فقط من یه چیزی رو متوجه نشدم راستش :) شما از کجا به این سرعت متوجه شدید که من جواب کامنتتون رو دادم ؟!

  23. خب من به وبلاگ شما سر زدم که ببینم جوابی دادید یا نه و دیدم که دادید. احتمالا کاملا تصادفی به سرعت جواب دادم! اگر منظورتون این بوده…

    چه تصادف خوبی پس . جدن خوشحالم که اینقدر جدی پی گیر وبلاگ حقیر هستید . ارادتمندیم اساسی :)

  24. هیت لجر بازیگر مورد علاقه من و یکی از با استعداد ترین بازیگران هالیوود .

    از این بابت بهت تسلیت میگم دوست من . جدن متاسفم . خداوند رحمتش کنه :(

  25. هر بار که بتمنو میبینم بیشتر به خاطر مرگش افسوس میخورم.
    جوکر قاتلش بود و بس.انقدر در نقش غرق شده بود که نمیتونست با خود واقعیش کنار بیاد.

  26. هیث لجر هنوز با مرگ مرموزش خیلی ها رو از جمله خودم توی شک باقی گذاشته.. اون بازیگری بود که میتونست از همه جلو بزنه ، گر چه تا همین الانشم از خیلی ها سرتره.
    دلم گرفته.

    آره… واقعن حیف شد. بازیگر با استعدادی بود :(


پاسخی بگذارید

