داستان شگفت لوط و قومش ؛ روایت عهد عتیق

1- کتاب مقدس یهودیان – تورات – بی تردید حاوی نکات مبهم ، بغرنج و مرموز بسیاری است به طوری که هر کسی را نسبت به آنچه که براستی در آن دوران پر آشوب پیامبران پرشمار عهد قدیم رخ داده است کنجکاو میکند . این کتاب جاب اما در برخی موارد مواضعی را اتخاذ میکند که نه تنها با عقلانیت دینی – الاهی ، آنگونه که امروزه وجود دارد و پیروانی بسیار دارد (1) در تضادی آشکار قرار میگیرد بلکه در برخی موارد در ارائه توصیفاتی از رویداد های زندگی پیامبران تا جایی پیش میرود که کسی که با نگرش دینی برگرقته از قرآن ( به عنوان کتابی که بیشترین اشتراکات روایی را با تورات دارد ) بر آن بنگرد ، به احتمال بسیار زیاد با فراز هایی از آن مخالفت ورزیده و آنها را نه تنها غیر الاهی بلکه گمراه کننده و کفر آمیز خواهد دانست که از مشهور ترین این داستان ها میتوان به داستان آفرینش آدم و همچنین داستان لوط پیامبر اشاره داشت .

2- بنا بر عهد قدیم ، پس از آنکه لوط از هدایت قومش نا امید گشته ، اطمینان یافت که آنها دست از هم جنس خواهی و پرهیز از زنان برنخواهند داشت ( به ویژه پس از آنکه دانست ، آن قوم ، چشم طمع بر دو جوان زیبا و غریبه ای که یک شب مهمانش هستند دوخته ، تصمیم بر تجاوز به آنها گرفته اند ) ، از خداوند برای آنها تقاضای عذابی مهلک نمود و خداوند نیز کفار و فاسقان قوم او را نابود کرد که از آن جمله بودند همسر لوط (2) که به ستونی از نمک بدل گشت .(3)

3- میدانیم که لوط دخترانی داشت که در ماجرای تهاجم قومش ، آنها را در عوض دست شستن آنها از تجاوز به پسران زیبا رویی که مهمانش بودند ( لوط در آن زمان نمیدانست که آنان فرشتگان الاهی اند و مامور عذاب قوم )، به آن قوم بدکار پیشنهاد کرده بود (4) ، که البته میدانیم که آن پیشنهاد از سوی آنان رد شد : « ای برادران من (خطاب به قوم ) زنهار بدی مکنید . اینک من دو دختر دارم که مرد را نشناخته اند . ایشانرا الان نزد شما بیرون آورم و آنچه در نظر شما پسند آید با ایشان بکنید لکن کاری با این دو مرد ندارید زیرا که برای همین زیر سایه سقف من آمده اند . ( قوم ) گفتند : … الان با تو از ایشان بدتر کنیم … » (5)

 

لوط و دخترانش

4- پس از نزول عذاب الاهی و با توجه به انکه لوط و دخترانش تنها نجات یافتگان بودند ، دو دختر لوط ، به منظور حفظ نسل پدر پیامبر خود و اینکه گمان نمیبردند که انسان دیگری در دنیا زنده مانده باشد ، تصمیم گرفتند که با پدر خود همبستری نمایند و چون میدانستند که اینکار در هوشیاری وی میسر نیست ، چنین تصمیم گرفتند تا لوط را شراب بنوشانند ، چنان که حواس و مشاعرش کاملن زایل شود و در این حال از او فرزندانی بیاورند . کتاب مقدس اینگونه روایت میکند : « پس ( لوط) با دو دختر خود در در مغاره ( غار ) سکنی گرفت و دختر بزرگ به کوچک گفت : پدر ما پیر شده و مردی بر روی زمین نیست که بر حسب عادت کل جهان به ما در آید ( با ما همبستر شود ) . بیا تا پدر خود را شراب بنوشانیم و با او همبستر شویم تا نسلی از پدر خود نگاهداریم . پس در همان شب ، پدر خود را شراب نوشانیدند و دختر بزرگ آمده با پدر خود همخواب شد و او( لوط ) از خوابیدن و برخواستن وی آگاه نشد . و واقع شد که روز دیگر ( دختر ) بزرگ به کوچک گفت : اینک دوش با پدرم همخواب شدم . امشب نیز او را شراب بنوشانیم و تو بیا و با وی همخواب شو تا نسلی از پدر خود نگاهداریم . آن شب نیز پدر خود را شراب نوشانیدند و دختر کوچک هم خواب وی شد و او ( لوط ) از خوابیدن و برخاستن وی آگاه نشد . پس هر دو دختر لوط از پدر خود حامله شدند و آن بزرگ پسری زایید ، او را موآب نام نهاد و او تا امروز پدر موآبیان است و ( دختر) کوچک نیز پسری بزاد و او را بن عمی نام نهاد . وی تا بحال پدر بنی عمون است ….» (6)

(1) – میدانیم که به لحاظ منطقی ، کثرت معتقدین یک دیدگاه ، حجتی بر صحت آن دیدگاه نیست .
(2) – همسر لوط بنا بر برخی روایت ها همان کسی بود که قوم را نسبت به حضور دو پسر جوان زیبا روی ( فرشتگان الاهی ) در منرل لوط آگاه نموده بود .

(3) – تورات – سفر پیدایش – باب نوزده – آیه سی و ششم
(4) – علامه طباطبایی در المیزان بر این اعتقاد بودند که منظور از پیشنهاد دادن توسط لوط ، ازدواج کردن با ایشان بوده است و منظور از « آنچه در نظر شما پسند آید با ایشان بکنید » نیز همبستری بر خلاف عادت معمول است تا شاید رضایت آن قوم همجنس خواه جلب شود و از تجاوز به فرشتگان الاهی صرف نظر کنند .
(5) – تورات – سفر پیدایش – باب نوزده – آیات هفتم تا نهم
(6) – تورات – سفر پیدایش – باب نوزده – آیات سی ام تا سی و هشتم


منبع عکس : اینجا

The URI to TrackBack this entry is: https://aaryoo.wordpress.com/2008/03/13/lot-and-his-daughters-according-to-old-bible/trackback/

RSS feed for comments on this post.

54 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. یعنی به این ترتیب همجنسگرایی از حرامزدگی و زنا با والد بدتر است! عجب!!!!

    رفیق توجه داری که مخالفت با همجنگرایی اعتقاد لوط نبی بوده و نه دخترانش و همبستر ی با لوط هم تصمیم دخترانش بوده و نه لوط . در ضمن اونها با هدف بقای نسل بشر این کار رو کرده اند و نه شهوت رانی ولی عمل قوم لوط تبدیل به فرهنگ شده بوده و ربطی به اضطرار نداشته . ارادت :)

  2. خب بعدش ؟! اینا که باز دوتا پسر شدند !نسلشون ادامه پیدا نکرد ؟!

    سالومه جان خوب واقعن که تمام نسل بشر از بین نرفته بوده که ! دختران لوط اینطور فکر میکرده اند و به مرور و با گذشت زمان و بزرگ شدن اون دو پسر متوجه میشوند که نه خیر ! در دنیا آدم های دیگه ای هم هست ظاهرن . ارادت تقدیم میشود :)

  3. ای بابا! عجب افسانه های عجیبی تو این کتاب عهد عتیق هست!

    بله عزیز . عجایب بسیار ه . اگر فرصت باشه شاید باز هم از این مطالب بنویسم . ارادت :)

  4. Jaleb bood. Mamnoon

    خواهش میکنم رفیق . لطف داری شما . مخلصیم :)

  5. سلام سردار ، احسنت بر انتخابت و آفرین بر نوشته ات .
    تا حالا که از خدا 950 سال عمر گرفتم و تا کنون که از صبح تا شب در حال ساختن کشتی بوده ام از هیچ کدام از پیروانم این مطلب را نشنیده بودم :)

    درود سردار درود

    سلام :)) شما ماشالله چفدر عمر کردی رفیق

  6. اینا که دوباره پسر آوردن! این پسرها هم با دخترای لوط همبستر شدن؟!

    شبستان جان جوابی رو که برای سالومه جان نوشتم دیدید ؟ :) ارادت

  7. با درود،
    باید بگم که حرکت این دو دختر بدین سان که روایت شد(فارغ از راست یا دروغ بودن داستان) حرکتی بسیار شنیع می باشد و از جمله کثیف ترین کارهایست که این موجود دوپا ممکن است انجام دهد حتی به بهانه ی تجدید نسل، صد سال سیاه می خوام تجدید نسل نشه تازه حتی اگر هم فقط سه نفر موجود باشند خود خدا عالم است هزاران معجزه و کوفت و زهرمار توی این کتاب ها اومده خب یکی هم اینجا پیش می ومد و از این حرکت بسیار مشمئز کننده جلوگیری می کرد یا هزار راه دیگه…….وامصیبتا!

    سلام :) آقا حالا شما چرا اینقدر عصبانی میشی ؟4000 سال از ماجرا گذشته رفیق شما هم دیگه کوتاه بیا داداش . در ضمن محض اطلاعتون عرض میکنم که تا اون زمان خیلی از چیزایی که امروز من و شما اسمشون رو معجزه میدذاریم هنوز هزاران سال مونده بوده تا پیامبرش بخواد بدنیا بیاد و معجزه رو انجام بده ;) ارادت

  8. چه حرفا! یعنی فقط لوط و 2 دخترش توی دنیا مونده بودن؟
    آدم یاد کمدی های بچه گانه میوفته تا عهد قدیم.

    دوست من دقت میکنید که داریم درباره چهل سده پبش حرف میزنیم . صحبت الان نیست که رفیق که تلویزیون و ماهواره و جی پی اس و موبایل و رادیو و هزار تا وسیله دیگه باشه :) ارادت

  9. واقعا احمقانه و مسخره است.تف بر هر چي بیشرف دروغگوست.

    بدون فحش نمیشد نظرتون رو بگین عزیز ؟ :)

  10. jay man onja khali bod ke ……….

    دوست من با ارزش پورش کامنت شما مشمول مرامنامه ی وبلاگ شد .
    ارادت مند شما
    آریو برزن

  11. تحریم انتخابات
    tahrim.com

    :))

  12. پس هابیل و قالیل چی که با مادر خود حوا همیستر شدن:) البته در کتاب‌ها…

    البته هابیل و قابیل با خواهران خود تزویج کرده اند نه مادر خود . ارادت :)

  13. من معتقدم این مطلب شما توهین به علم پیامبران است! مگر میشود پیامبری از تو …. بیخبر باشه؟ پس چطور میتونه از عالم غیب باخبر باشه؟ ;-)
    در عین حال با توجه به اینکه یکی از دلایل بیماریهای ژنتیکی ازدواج فامیلی هستش روان پریشی مشهود در ….. که اکثرا هم فامیل بودند توجیح پذیر هستش!
    پ.ن. خوشحالم که تو وبلاگ شما نمیشه به نظرات منفی و مثبت داد وگرنه الان شورت … رو به سرم کشیده بودند!

    فضولباشی جان . من نوکرتم . قربون شکل ماهت برم من . بی خیال شو و واسه ما شر درست نکن . دمت گرم رفیق. ببخش برای اون چند تا نقطه . شرمنده ات ام عزیز :))

  14. آقا مگر پیامبران از آسمان آمدند آنها هم همین غرائض و عواطف انسانهای معمولی را دارند. اصلا چه کسی این اراجیف را ساخته و خود را مامور الهی معرفی نموده است. راستی سردار عزیز دختران لوط که هر دو پس از همبستری با پدرشان پسر زائیدند یحتمل به دلیل این که در عالم هیچ بشری یعنی زنی غیر از آنها نبوده با پسران خود نیز همبستر شدند تا اینبار دخترانی برای همسری پسرانشان بدنیا بیاورند. چه معرکه بازاری این دین یهود و دیگر ادیان.

    رفیق جوابی رو که برای کامنت سالومه خانم نوشنم یه نگاه بندارید . به نظرم جوابتون اونجا باشه . ارادت :)

  15. یک مشت ……. باعث شدند که بشریت 2000 سال از تمدن و فرهنگ عقب بیفته. همین مثلاً پیامبران …. هایی بودند که با داستانهای بی سر و ته و پر از تناقض و دروغ، تمام علم بشر و تکنولوژی هایی دوران باستان را نابود کردند.

    رفیق ببخش برای اون چند تا نقطه . مرام نامه وبلاگ اینه که الفاظ توهین آمیز حذف بشن . ارادت :)

  16. از نظر علمي امكان ندارد پيرمردي در حال مستي دختري را حامله كند.

    البته علم پزشکی در مورد بشر کنونی چنین حکمی صادر میکند و نه مردی که چهار هزار سال پیش میزیسته . توجه دارید که تفاوت بسیار است . ارادت :)

  17. در مورد پيشنهادي كه حضرت لوط به قوم خود داد كه دخترانش را تصاحب كنند موارد ديگري هم در تاريخ هست كه براي اتمام حجت و ثبت در تاريخ بزرگان دين اتفاق افتاده است نمونه ديگر شهادت علي اصغر است كه امام حسين او را روي دست گرفت وگفت اين بچه چه گناهي كرده است كه بايد تشنه بماند.تا ظلم آل يزيد را براي تاريخ ثبت كند.

    من راستش دقیقن متوجه ارتباط نشدم با اینهمه ممنون برا یکامنتتون :)

  18. salam, doost e aziz mishe befarmaeed ke aya shoma in mataleb ro az rooye ketabi tarjome shode be farsi bardashtin ya az ye ketab ya marja’e dege?
    mamnoon misham ke marja’e khodetoon ro zekr konin, age ketab hast ya har mostanadd e dege ee.

    mamnoon

    بله خانوم . چرا نشه ؟ منبع مورد استفاده من در این پست دو کتاب بوده .
    1- کتاب مقدس یهودیان ( چاپ انجمن کتاب مقدس ایران )
    2- تفسیر المیزان ( چاپ دفتر انتشارات اسلامی )
    که از اولی به صورت کتبی استفاده کردم و از دومی با رجوع به حافظه و مطالعات قبلی.
    بهتون اطمینان میدم که این پست یک مطلب کاملن دست اول ه و کلمه ای از اون از هیچ متن فارسی یا غیر فارسی برداشت نشده الا همان دو منبع مرجع که پیشتر بدانها اشاره شد .
    اگر سوال دیگری نیز هست در خدمتم .
    ارادتمند
    آریو برزن

  19. یه نفر یه کاری کرده حالا ما چرا خودمون رو پاره می کنیم. به آینده فکر کنید. گذشته رو فراموش کنید. عقل و خرد همان الهی است که در وجود هر انسانی است. بد کردند ما نکنیم. این همه دختر مخملی. خاک بر سر هر چه لواط کاره. ……… اون وقت می گن …. زیاد شده. خوب با این خوشگال نباشی همین طوری می شه. طبق عرف بین الملل خوابیدن با والدین ممنوع. برو اتاق کناری بگیر بمیر و درستون بخون کاری هم به فتواها نداشته باش.

    طبق مرامنامه ی وبلاگ استفاده از الفاظ نا مناسب و توهین آمیز حذف میشود . مخلصیم

  20. آریو برزن عزیز

    بابا این که نمی شود. برداشته ای از سر لطفی که به من داری لینک من را اینجا گذاشته ای آنوقت یک ندائی چیزی به من نداده ای که این محبت تو را تلافی کنم؟

    شرمنده محبت های تو هستم. همین الان لینک تو را به دوستان اضافه می کنم. این کامنت را هم دلت خواست پاک کن که مربوط به مطلب پست تو نیست.

    موفق و خوش و شاد و سلامت باشی
    با تقدیم احترام
    ققنوس

    سلام به ققنوس عزیز .
    این چه فرمایشی است رفیق ؟ لینک دادن به وبلاگ های غنی و مفید دوستانی چون شما مایه ی رونق یافتن وبلاگ ناچیز و بی آب و رنگ و کم محتوای حقیر است . ما به این وسیله خواستیم که کسانی که سری به این جا میزنند اگر از مطالب بی ارزش ما طرفی نبستند لا اقل از وبلاگهای غنی دوستان بهره مند شوند .
    شما نیز به حقیر لطف کردی . امید که لایق باشم .
    ارادتمند
    آریو برزن

  21. لوط(ع) از كلدانيان بود كه در سرزمين‏بابل زندگى مى‏كردند و آن جناب از اولين كسانى بود كه در ايمان آوردن به ابراهيم(ع)گوى سبقت را ربوده بود، او به ابراهيم ايمان آورد و گفت: «انى مهاجر الى‏ربى». (1) در نتيجه خداى تعالى او را با ابراهيم نجات داده به سرزمين فلسطين، «ارض مقدس» روانه كرد: «و نجينا و لوطا الى الارض التى باركنا فيها للعالمين» (2) پس لوط در بعضى از بلادآن سرزمين منزل كرد، (كه بنا به بعضى از روايات و بنا به گفته تاريخ و تورات آن شهر سدوم‏بوده).در تورات آمده كه لوط دو دختر داشت ولى قرآن تعبير به لفظ»بنات»كرده كه صيغه‏جمع است و گفتيم كه اقل جمع سه نفر است و در تورات آمده كه ملائكه لوط را بيرون بردند و قوم‏را چنين و چنان عذاب كردند و زن او ستونى از نمك شد و جزئياتى ديگر كه قرآن از اينهاساكت است.

    ممنون مهدی جان برای کامنتتون . ارادت تقدیم میشود :)

  22. والله عرض کنم من داستان لوط رو نخوندم ولی در کل توی ادیان سامی هرچی پیامبر قدیمیتر باشه داستانهاش ساده لوحانه تر میشه (این که دیگه از شکست خوردن خدا تو کشتی از یعقوب که بدتر نیست!)… اما ۴۰۰۰ سال پیش مرسوم بوده که برادر با خواهر ازدواج کنه و حتی ازدواج کردن با کسی رو خواهر خود کردن میگفتن (مثلا در مصر) و الان که فرهنگ تقییر کرده و شاید اون موقع خیلی فاجعه هم نبوده!
    ولی واقعا به لوط چه ربطی داشته که مردم همجنسگرا بودن یا نه؟ اون اگر راست میگفت میرفت زنشو ارشاد میکرد! یا دخترهاشو اینقدر خرفت بار نمی آورد!
    در ضمن از لوط اینقدر گذشته ما به عاقبتش به راحتی میگیم فاجعه! من فکر میکنم کسان دیگری هم هستن که مدت ۴۰۰۰ سال نیست ازشون گذشته اما با غارت ها دزدیها و قانونهای من در آوردیشون همین الان میشه گفت فاجعه هستن! چرا باید این قدر صبر کرد؟!
    اعدام قانونی توی ایران هم روزی به اندازه همین کار دختر های لوط روزی فاجعه شمرده خواهد شد و اون وقت میگن کدوم پیامبر بد بوده؟؟؟ مضحک بوده یا وحشی بوده؟
    من فکر میکنم هر جیزی یک دورانی داره و وقتی گذشت باید جیزهای خوبش رو نگر داشت و بقیه رو ریخت دور! هیچ بشر دوپایی هم نمیتونه بگه که مطلق رو آورده !

    چی بگم رفیق . در بسیاری موارد حق با شماست . ارادت

  23. وحشت از همنجنسگرایان اون هم تا این حد مسخره و خیلی احمقانه است.

    چه عرض کنم خانم . اما با توجه به حساسیت های که حتا در دوره کنونی نسبت به همجنس گرایی وجود دارد نمیتوان از مردم 4000 سال پیش چندان توقهی داشت . توجه دارید که در میان قوم لوط همجنس گرایی فرهنگ غالب شده بوده است و دیگر هیچ مردی سمت زن نمیرفته است و به همین دلیل لوط (بزرگ قوم ) نگران زوال قوم بوده است . وگرنه همجنس گرایی و به اصطلاح ادبی شاهد بازی که در همیشه تاریخ در همه ملتها وجود داشته است و کسی نیز به آن کاری نداشته است . ممنون برای کامنتتون مندی جان . ارادت:)

  24. در باره قوم لوط آن زمان که مجله ای به اسم ماها منتشر می شد ویژه نامه ای به اسم قوم لوط منتشر کرد که بسیار جالب بود.
    آرشیو مجله ماها و ویژه نامه قوم لوط را میتوان از طریق ایمیل از آنها درخواست کرد. آدرس ایمیل مجله ماها اینه
    majaleh-maha@yahoo.com
    این هم وبلاگ ماها
    http://ham-jens.blogfa.com/
    و این هم وبلاگ جالبی در ارائه اطلاعات علمی و بی طرف در باره اقلیت های جنسی

    http://hamjensgra.wordpress.com/

    برای استفاده علاقمندان کامنت بدون کم و کاست منعکس شد

  25. می بخشید آدرس ایمیل مجله ماها را اشتباهی نوشتم. آدرس درستش اینه:
    majaleh_maha@yahoo.com

    برای استفاده علاقمندان کامنت بدون کم و کاست منعکس شد

  26. پس بنا بر این روایت نسل بشر کل هم حرامزاده شدند؟! :)

    نه آقا جان :)) ارادت

  27. البته گفتی به غیر لوط و فرزندانش افراد دیگری هم بودند، پس بخش زیادی از نسل بشر (همون دو تا قوم کذا) نه تنها فرزندان لوط، که حرامزاده اند. به به! پس معلوم شد ….. و دار و دستش از کجا اومدن! :)

    یولیو جان ببخش برای اون چند نقطه . شرمنده ام :) ارادت

  28. خدا هم گاهی یک کارایی می کنه ها! این همه همجنس باز الان هستن… چرا اونا رو به غذاب الهی نمی رسونه…! شاید عذاب نماد چیز دیگه ای بوده! و گرنه این کارا از خدا بعیده!

    چی بگم واللا !
    ممنون برای کامنت عزیز :)

  29. بعد اون لوط …. نگفت حالا که هیچ مردی روی زمین نیست این دو تا دختر من از کجا حامله شدن؟

    تاریخ در این زمینه ساکت ه عزیز . ممکنه بهش گفته باشند .
    ممکنه بهش گفته باشند از قبل از نزول بلا با کسی بوده ایم .
    ممکن هم هست تا چند روز بعد از بلا آدم های جدیدی رو دیده باشند و با اونها هم همبستر شده باشند و به لوط بگن اینها بچه اونها هستند .
    ممنون برای کامنت و با عرض پوزش ار نقطه ها ;)

  30. دخترای لوط هم خیلی لوطی بودنا! کاش یه…………

    رفیق …;) بی خیال دیگه

  31. salam

    سلام رضا جان . خوش اومدی به این کلبه درویشی ما رفیق :)

  32. dgtrhy;uyqi2e
    sfpeiuhg
    gigyr78yet67
    pie9iu98a
    koiguzdgfrdfr

    ما که نفهمدیدم شما چی گفتین خانم ولی با این همه مرسی :)

  33. سلام مهندس
    تو مطمئنی عقلت سر جاشه یا نه
    خدا شفات بده
    منم برات دعا می کنم

    :)) سلام .با من هستید خانم ؟!

  34. والله چی بگم! آدم راجع به ارزشهای اجتماعی کشور همسایه تو زمان حال نمیتونه نظر بده! چه برسه به یه جامعه تو 4000 سال پیش! اما اصلا شاید این بلا نبوده! مثلا الانم که تو یه شهری سیل و اینا میاد آدمای متعصب میگن این بلای الهیه! ولی من اصولا فکر نمیکنم فرستادن بلا خیلی کار منطقی باشه!!! حد اقل اگه من خدا بودم میگشتم یه فکر بهتر میکردم!!! D:

    فرمایش شما بی نهایت متین و منطقی ه . جای هیچ تعریض زدن و حاشیه نوشتنی باقی نمیذاره :)
    ارادتمن
    د

  35. یک مساله که فکر کنم در متن شما به آن اشاره نشد این بود که قوم یهود لوط رو یک پیامبر به حساب نمی آورد … البته علت اینکه با خدا حرف میزده و بقیه قضایا مشحصات تمام انسانهای آن دوره بوده است

    :) ممنون برای کامنت

  36. پس از نزول عذاب الاهی و با توجه به انکه لوط و دخترانش تنها نجات یافتگان
    اين فرض معلوم نشد از كجا آمد

    متوجه نشدم ! میشه روشن تر بگید ؟

  37. مي خوامت حقيقتش خودمم نمودنم چرا

    فک کنم کامنت رو واسه وبلاگ اشتباهی گذاشتی رفیق . احتمالن واسه همین هم آنتی اسپم کامنتت رو گرفته بود :))

  38. چرا انقدر سطحی نگر؟چرا ما انسانها همه چیز را با خط کش خودمان اندازه میکیریم؟ما انسانهای ریز تر از گرد و غبار چه نطریه ها که نمیدهیم و چه فلسفه بافی هایی که نمیکنیم!اخر ما حتی به ته اقیانوس و بالای سرمان هم دسترسی ندارم.این همه زور میزنند و انوقت نتیجه چند عکس کج و موج است.خلقت خدا و افرینش اسمانها و زمین و این عالم بی نهایت را بازیچه فکر کرده ایم؟؟؟؟
    برای ما 40000سال پیش زیاد است برای خدا چهار روز است (این را در قران میخوانی «..و روزهای خدا هزار سال است از ان روزها که میشمارید…)
    غیرت پاکدامنی و ایمان به خدا و پرهیز از رذایل صفت بارز انبیا الهی است و انها بندگان مقرب الهی بوده اند چنین سخن گفتن از انها گناهی اشکاراست.
    انها هر گز مرتکب چنین اعمال کثیفی نمیشده اند. ما مسلمان هستیم و کتاب ما قران است. همه حقایق در ان نوشته شده است.با ترویج چنین سخنانی به ساحت پاک انبیا الهی توهین نکنید و پا به جای پای شیطان مگذارید.موید باشید.

    دوست من پیشنهاد میکنم یک بار دیگر متن رو بخونید و بعد قضاوت کنید .
    ممنون
    شاد و پیروز و سلامت باشی
    د

  39. دوست عزیز در ابتدای نوشته خود اشاره فرموده اید که این مطالب کفرامیز است اما اگر کامنت ها را با دقت بیشتری بخوانید حتما متوجه خواهید شد که خوانندگان شما توجهی به این اشاره کوتاه شما نداشته اند.خود شما هم در پاسخگویی به انها این مهم را متذکر نشده اید.من یک صفر بیشتر تایپ کردم اما متن را با دقت خوانده بودم . نوشتن این متن چه سودی دارد؟بیایید خودمان را گول نزنیم.ممنون

    سلام .
    من معتقدم دانستن هر چیزی از ندانستن آن بهتر است . من هم به همین دلیل آنرا منتشر کردم تا به جوانان مملکتم در حد توان و بضاعت اندکم خدمتی کرده باشم . چرا که حالا حداقل مخاطبان این کلبه درویشی حقیر دست کم اندکی درباره کتاب تورات اطلاعات دارند و از یک بی سواد و عامی یک گام جاوترند . آیا این بد است ؟
    ارادتمند
    آریوبرزن

  40. سلام.حق با شماست. داشتن اطلاعات عمومی خیلی خوب است. خود من هم نمیدانستم در تورات (البته تحریف شده)چنین اراجیفی امده است . از اطلاع رسانی شما کمال تشکر را دارم.کمی از بی سوادیم کاسته شد. اما نمیدانم چرا برخی هر چیزی را که می شنوند مبنای تاریخ و حقیقت قرار میدهند. باز هم نمیدانم شاید دانستن هر چیزی مفید باشد.خواندنش برای من که چندش اور و ناراحت کننده بود چون با تمام وجود میدانم جز تهمت و دروغ چیزی نیست.البته حقایق بسیاری در طول زمان همواره دست خوش تاراج مغرضان و دشمنان بوده است .امیدوارم جوانان مملکت مادر جستجوی یافتن حقیقت باشند انجنان که هست . در پناه خدا موفق باشید.

    سلام دوست عزیز .
    ممنون که اینقدر پی گیر هستید . بی تردید این مایه افتخار این وبلاگ است که خوانندگانی چون شما دارد .
    در مورد اطلاع رسانی هم ممنون . اصولن فلسفه هر رسانه ای چیزی جز این نیست . حالا صدا و سیمای غول پیکر در حد خود ، وبلاگ حثیر ما هم در حد خود :))
    اما اینکه بعضی افراد به محض خواندن یک موضوع تغییر عقیده میدهند هم به خودشان مربوط است اما از من این را داشته باش که این تغییر عثیده های سریع زیاد جدی نیست :)
    شاد باشی و پایدار
    ارادتمند
    آریوبرزن

  41. یک پیشنهاد.لطفا عنوان مطلب خود را به جای «داستان شگفت انگیز…..» چیز دیگری بگذارید.چون این شبهه را در خواننده ایجاد می کند که خود شما این مطالب را باور دارید.بهتر است با انتخاب یک عنوان مناسب تر همراه اطلاع رسانی خود برخی مستضعفان فکری راهم کمک کنید تا از خواندن این داستان دروغ شگفت انگیز خیلی شگفت انگیزتر نشوند!ممنون.

    سلام . ممنون برای پیشنهادتون اما من ترجیح میدم که خوانندگانم خودشون قضاوت کنند و من به جای اونها تصمیم نگیرم . چون اینکار مستلزم اینه که من خودم رو از اونها فهمیده تر و دانا تر فرض بگیرم که این پیش زمینه ی ایجاد تکبر در درون من خواهد بود و در نهایت به در جا زدن و احساس دانایی کاذب کردن منتج میشه . با اینهمه بی نهایت سپاسگزارم از پیشنهادت دوست من اما بهتر ه که اینجا با دوستان رابطه دوستانه داشته باشم تا رابطه معلم و شاگردی
    یا حق :)

  42. من قبلا این داستان را خوانده بودم .این داستان یک دروغ است.البته طبق نقدی که من خواندم
    چون پیامبران معصوم هستند.و هیچ پیامبری به حالت مستی نیفتاده.
    و چون معصوم هستند نمیتوانند با فرزندانشان هم بستر شوند و……….

    این 2تا دلیل اون نقد برای دروغ بودنش بود.
    ممنون

    ممنون برای کامنتتون دوست من :)

  43. سلامو خسته نباشید ممنون از مطلبتون
    خطاب به دوستانی که میگن این مطلب کذبه: اصلا ایطور نیست چون اگه شما مسلمون باشید میتونید به قرآن که همه اش راسته مراجعه کنید هر چند که قرآن در این باره کم توضیح داده و تفسیر آن را به دست مفسران و تاریخ دانان سپرده است.
    من این داستان را قبلا از زبان یه استاد تاریخ و مفاهیم شنیده بودم و چند مورد را از قول ایشان بیان می دارم:
    1. فرشتگان الهی 3 تن بودن نه 2نفر که متشکل از جبرئیل و ازرائیل و اگه اشتباه نکنم میکائیل بودند.
    2. همسر لوط نبی از همان قوم بود و عمل قوم خود را با وجود ارشادهای لوط قبول داشت و لوط با اینکه او را منع کرده بود که به اقوامش خبر آمدن مهمان را بدهد و او از آنجائی که نتوانست فرمان پذیر باشد در بام منزل بدور از چشم لوط آتشی برفروخت و اقوام خود را خبر کرد
    3.لوط فرشتگان الهی را در شب وقتی از محل کار خود برمیگشت دید و چون قوم خود را میشناخت انها را به منزل خود دعوت کرد.(لوط هنوز قوم خود را نفرین نکرده بود و مانند یعقوب نبی(ع) صبر زیادی داشت و هیچ گاه قوم خود را تا آنشب نفرین نکرد
    4.وقتی قوم لوط به در خانه اش در شب ریختند و لوط در حال چاره اندیشی بود که چه کند و با توجه به این که مسن بود و قادر به مقابله با آنها را نداشت در سه جمله (همان دخترانم را به عقد شما در می آورم و تکیه گاهی ندارم و یکی که یادم نیست که احتمالا پناه بردن به خدا بوده)عارض شده از لوط خدا به حساب نفرینی از جانب لوط گذاشته(که هیچگاه نفرین نمیکرد)و 3فرشته را مامور کرد خود را به لوط معرفی کنند و از عذاب الهی آگاه ساختند و به او گفتند مومنان را با خود ببرد. و از نظرها غائب شدند و قوم لوط به آنها دسترسی نیافتند و لوط را به فراری دادن آنها محکوم کردند.
    5.لوط با تمامی نزدیکان خود از آن قریه خارج شد (زنان و فرزندان بسیاری داشته)(من از قضیه ی دختران لوط آگاهی ندارم) حتی آن همسر خائن لوط هم همراه او شد چون به پیامبری لوط ایمان داشت ولی دچار لغزش شد
    6.فرشتگان به لوط گفته بودند در مسیر خروج هرگز به عقب نگاه نکنند ولی همسر لوط که نگران خانواده ی خود بود به عقب برگشت و تبدیل به قندیل نمک شد که سنگواره ی ان الآن در عراق خارج از شهر هنوز هست(خدا برای علاقه مندان به تاریخ امان نگهش داشته)
    خطاب به آن دوستی که گفته بودن الآن تو جهان این همه همجنسبازی صورت میگیره پس چرا الآن هیچ اتفاقی نمیفته باید بگم که اگر مطالعه داشته باشه باید بدونه که بیماری ایدز از طریق لواط کاران در بین بشریت شیوع یافت و خدا که هر کاریش پر از حکمته میخواسته الآن ما به این بیماری که ممکن بود اون موقع شیوع پیدا کنه نباشیم و با علم فعلی و آتی خود آنرا مهار و خنصی کنیم و بعد اون موقع خدا دین کامل رو به انسان ها نداده بود ولی الآن که ما هم عقلمان کامل شده هم دینمان باید خودمان بفهمیم که همجنسبازی جز بی آبروئی و ایدز و مخروطی شدن دیواره ی انتهایی روده ی بزرگ را ندارد و نیز هجت خدا الآن از نظرها پنهان مونده و هر وقت بیاد حق هر چی آدم کثیفه غیر قابل بازیافته کف دستش میذاره

    فکر کنم از متن شما بیشتر شد ببخشید ولی لازم دونستم بگم تا (خودم را از اینکه چیزی رو که میدونم به بقیه هم گفته باشم)ارضا کرده باشم
    با تشکر
    Morty

  44. برای اطلاع بیشتر میتونید به لینک http://www.articles.ir/article1593.aspx مراجعه کنید

  45. دست همتون درد نکنه بابت مطالبتون بالاخره یه دیدگاه بوده وعللی شاید برای اثبات یا ردش.هرچند دونستن عین مطلب هم نمیتونه کارساز باشه.چون تنها چیزی که هست فعلان ماییمو اعمالمون وخدامون وهیچ…حالا زنه لوط خوب یا بد؟ مهمون یا فرشته؟حق یا باطل؟خوش باشید

  46. چیزی که احتمالا از نظر دور مانده اینست که در زمان لوط هنوز «شریعت» وجود نداشت و مردمان آنزمانه هرگونه تفکر از خیالات دلشان را زندگی میکردند
    با اینهمه مقصودم این نیست که لوط به نسبت هم عصرانش از تمایز میان آنچه نیک و بد است بی اطلاع بود
    و نهایتا همانطور که میخوانیم این دختران لوط بودند که با گمان اینکه نسلی از پدرشان! باقی نمیماند بهتر است هر کدام با او همبستر بشوند (در مستی شراب)
    موابیان نیز -بجز روت عروس نعومی- همواره در نظر یهوه التفات نیافتند
    http://b4mdad.blogfa.com

  47. ﻳﻚ اﻳﺮاﻧﯽ ﻗﺮان ﺧﻮان ﻧﻤﻴﺪاﻧﺪ که ﭼﻪ ﻣﯽ ﺧﻮاﻧﺪ ﭼﻮن او ﻋﺮب ﻧﻴﺴﺖ و هــﺮﮔـﺰﻗﺮان را ﺑﻔﺎرﺳﯽ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻧﻜﺮدﻩاﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﻔﻬﻮم ﺁﻧﭽﻪ را ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮاﻧﺪ درک ﮐﻨﺪ
    ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﺑﺎ هــﻢ ﻗﺮان را ﺑﺨﻮاﻧﻴﻢ
    ﺳﻮرﻩ اﻟﻤﺴﺪ
    ﺷﻜﺴﺘﻪ ﺑﺎد دﺳﺖ اﺑﯽ ﻟﻬﺐ ﮐﻪ ﺷﻜﺴﺖ ﺁﻧﭽﻪ از داراﻳﯽ او و ﺁﻧﭽﻪ ﮐﺴﺐ ﮐﺮدﻩ زود ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ دراﻳﺪ ﺁﺗﺶو زن او ﮐﻪ ﺣﻤﻞ ﻣﻴﻜﻨﺪ هــﻴﻤﻪ در ﮔﺮدن او رﻳﺴﻤﺎﻧﯽ اﺳﺖ از ﻟﻴﻒ ﺧﺮﻣﺎ
    ﺣﺎﻻ دﻗﺖ ﮐﻨﻴﺪ وﻗﺘﻲ ﻳﻚ اﻳﺮاﻧﻲ ﻣﺴﺦ ﺷﺪﻩ ﺁﻧﺮا ﺑﻪ ﻋﺮﺑﻲ ﻣﻲ ﺧﻮاﻧﺪ
    ﺗﺒﺖ ﻳﺪا اﺑﻲ ﻟﻬﺐ و ﻣﺎ اﻏﻨﻲ ﻋﻨﻪ ﻣﺎﻟﻪ و ﻣﺎﮐﺴﺐ
    ﺑﺮاﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﺮم ﺑﺮ ﻣﺎ ﺑﺎد ﺧﺪاﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﻬﺎن ﺳﺨﻦ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ ﻣﺤﺪود ﺑﻪ اﺑﯽ ﻟﻬﺐ و ﺣﻞ ﻣﺸﮕﻞ او ﺑﺎ ﻣﺤﻤﺪ و رﻳﺴﻤﺎن ﮔﺮدن زن اﺑﯽ ﻟﻬﺐ ﻣﻴﺸﻮد
    ﺧﺪاﺋﯽ ﮐﻪ ﮐﺎردﻳﮕﺮی ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑـﺠﺰ اﻳﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻞ اﺑﯽ ﻟﻬﺐ ﺑﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺑـﭙﺮدازد و ﻓﮑﺮ ﮔﺮدن ﺑﻨﺪ ﻟﻴﻒ ﺧﺮﻣﺎی زن اﺑﯽ ﻟﻬﺐ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻮدﻩ

  48. kar khobi kardan afarin be 2tashon

  49. مشكل يك هم جنس باز چه طور قابل درمان تو كتابها نيومده؟

    تا جایی که میدانم در چنین کتابهایی از همجنس گرایی تحت عنوان یک انحراف اخلاقی نام برده میشود که باید به هر وسیله ی ممکن شخص مبتلا را از آن ترک داد

  50. مشكل يه هم جنس باز چطور قابل درمانه تو كتابها نيومده؟

  51. بیچاره لوط بعد از اون قوم کثیف گیر چه دختر هایی افتاد آخه مگه دخترای لوط همه دنیا رو گشته بودن که به اصطلاح از روی ناچاری با پدرشون همبستر شدن ؟؟؟

    این رو دیگه باید از خودشون پرسید عرشیا جان :)

  52. ببخشید میشه بگید این مطلبتون سند دیگه هم داره تو اسلام یا فقط در همون دو منبع و فقط در دین یهود هست

  53. عذاب لوط عمومی نبوده در قران امده زمان عذاب ابراهیم نبی الله با خبر بوده بعد از طوفان نوح عذاب عمومی نداشتیم این خود دروغ را ثابت میکنه ایه 52 تا70 سوره حجر را بخونید متوجه میشید این کار از پیامبر قبیح و دروغ

  54. در مورد هابیل هیچ کدوم فرزند نداشتند چون هابیل که کشته شد قلبیلم مواخذه شد


پاسخی بگذارید

