ابراهیم و فرشته ؛ بستری برای طرح پرسش

abraham and angels

در این اثر هنری (1) ، ابراهیم را می بینید که در برابر خیمه خود نشسته است تا آنکه سه مرد در برابر او قرار میگیرند ، ابراهیم آنها را فرشتگان خدای خود به شمار می آورد و از ایشان به گرمی استقبال می کند . به آنان نان و کره و شیر می دهد و دستور می دهد برای ایشان گوساله ای بکشند .
پیش از رفتن ، یکی از آن مردان به ابراهیم می گوید که کمتر از یک سال دیگر زنش پسری خواهد زایید . ساره ، همسر ابراهیم ، نمیتواند خنده اش را پنهان دارد چرا که خود و شوی اش، ابراهیم را بسیار پیر می پندارد.
از طریق این سه مرد ابراهیم با خدایش پیرامون سدوم و گومورا (2) بحث می کند . ابراهیم موفق می شود خدایش را قانع کند که بایستی به انسان های درستکار فرصت گریختن از عذاب را اعطا می کرد …

(1) نکاتی پیرامون ویژگی های هنری اثر – آفریننده : لوکاس وان لیدن 1490 – 1533 ، نوع اثر : کار بر روی صفحه مسی ::: سال آفرینش اثر : 1513::: محل نگهداری کنونی : آمستردام ، هلند
(2) سدوم و گومورا – نام همان شهر هایی است که بنا به گفته ی عهد قدیم ، خداوند مردم آنها را به جرم فساد اخلاق و ارتکاب اعمال جنسی نامتعارف ، با عذابی الاهی نابود کرد.

پی نوشت – این داستان اگر چه در ارتباط با پیامبران بنی اسراییل است اما تورات در باره آن ساکت است . مرجع نیز توضیحی درباره منبع متن آن نداده است ؛ اگر چه کلیت آن با سیاق و منطق عهد عتیق همگونگی دارد. این نوشته ، تنها بهانه ای بود برای به چالش کشیدن اندیشه ی شما! درصورت علاقمندی خود به طرح پرسش های مرتبط بپردازید.

منبع را در اینجا ببینید

The URI to TrackBack this entry is: https://aaryoo.wordpress.com/2008/05/28/abraham-and-angels-an-opportunity-for-thinking/trackback/

RSS feed for comments on this post.

10 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید
    بنده مدیر سایت pix2pix.org هستم. باعث افتخار ماست در صورت تمایل برای تبادل لینک, لینک خود را برای ما ارسال کنید
    http://www.pix2pix.org

    ما را با عنوان عکسهای کمیاب لینک کنید
    بازدید روزانه سایت ما بالای 30000 میباشد و پیج رانک 3 داریم

    با تشکر و آرزوی موفقیت روزافزون برای شما

    سلام :)
    بی تردید مایه افتخار من ه که با شما تبادل لینک کنم . لیسنکتون به صف دوستان من افزوده شد :)
    امیدوارم باز هم به من سر بزنی دوست من
    ارادتمند
    آریوبرزن

  2. سلام آریو جان !
    پیش من هم میای؟

    سلام دوست من :)
    وبلاگ خوبت رو دیدم
    قه لیست دوستان و عزیزان اضافه شد :)
    ارادتمند
    آریوبرزن

  3. سلام دوست عزیز
    مطلب جالبی بود تبریک می گم به کار خود ادامه بده
    یه خواهشی داشتم ازت ممنون میشم بهم کمک کنی
    من صاحب سایت 021kids.com
    هستم
    با تشکر
    Crash
    smileofcrash2@yahoo.com

  4. سلام بر آریو عزیز
    پارتی فایر فاکس 3 در کرج در تاریخ 30 اردیبهشت برگزار میشه
    اگه لطف کنید لینک زیر رو با عنوان پارتی انتشار فایرفاکس 3 در کرج تو وبلاگتون قرار بدید ممنون میشم.
    در ضمن خود شما هم به این پارتی دعوت شدید
    لینک : http://jenus.wordpress.com/2008/06/06/mozilla-party/

  5. سلام!
    فقط می خواستم بگم به وبلاگتون سر می زنم فکر نکنید یادم رفته. اگر کامنت نمی دم برای اینه که فقط وقتی نظر می دم که در مورد موضوعی به اندازه کافی اطلاعات داشته باشم…
    موفق باشید!

  6. جناب آریوی عزیز. قانع کردن خدا توسط پیامبرش چیز جدیدی نیست. اگر این یکی مدرک ندارد، معراج نامه که مدرکش رو است.

    حتما خوانده اید که محمد چندین بار به پیش خدا می رود تا تقاضای تخفیف در تعداد رکعت های نماز های یومیه کند تا بالاخره موفق می شود تعداد فعلی را به دست آورد.

  7. مطالب جالبی می نویسی…
    اون خاطره معلم هم غم انگیز بود
    شاید به این خاطر که کاملا برام قابل درک بود چون من هم در دهه ی 60 ابتداییمی رفتم و همه ی این تنبیهات که چیز مرسوم و عادی بود و به یاد دارم
    هنوزم یادم نرفته اولین کتکی که با چ.ب توت کلفت از معلم اول دبستان بخاطر نگفتن حرف ه از حروف الفبا خوردم یادم نمی ره !

  8. سلام دوست ورد پرسی عزیز من شما رو لینک کردم اگه منت بزارین رو سر ما و ما رو لینک کنین ممنون میشم ازتون

    سلام دوست من :) این چه فرمایشی ه ؟ لینک کردن وبلاگ خوب و قوی مثل وبلاگ شما باعث افتخار این حقیر ه .
    با کمال میل و افتخار این کار رو کردم :)
    ارادتمند
    آربوبرزن

  9. جالب است!
    قادر متعال خود نمي داند چه کند و اشتباه کرده است و ابراهيم راه به او ياد مي دهد و به او مي فهماند که کار درستي نکرده است و ابراهيم بالاتر از قادر متعال قرار مي گيرد.

  10. salam linke shoma dar payvandhaye website ma sabt shod lotfan linke ma ram ba name zir dar sitetoon darj konid :
    پرشین بانک
    وب سایت: http://www.pbteam.ir


پاسخی بگذارید

