قصه گوی پیر ِشهر، آخرین قصه اش را چه تلخ گفت!

قصه گوی پیر شهر هم از میان ما رفت! منوچهر احترامی، آفریننده ی اثر جاویدان «حسنی نگو یه دسته گل»، داستان سرایی که تک تک کودکان ایران زمین، دست کم یکی از نوشته هایش را خوانده بودند، روز گذشته بر اثر بیماری قلبی جان به جان آفرین سپرد و رفت!
در این موارد نوشتن برایم عجیب سخت است. قلمم خشک میشود!
چندی پیش بانو مینو صابری مصاحبه ای با استاد احترامی انجام دادند که در رادیوزمانه منتشر شد. فایل شنیداری این مصاحبه را می توانید در اینجا بشنوید.
مراسم خاک سپاری استاد، ساعت 9 صبح روز جمعه، 25 ام بهمن ماه، از مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد.

پ.ن. مایه شرمساری جامعه فرهنگی ایرانی است که چون به دانشنامه ویکی پدیا رجوع کردم تا لینک صفحه ایشان را به این یادداشت پیوست کنم، با صفحه در حال ویرایشی مواجه شدم که پیش از این وجود نداشته است! دقت فرمایید چه معانی دردناک و ژرفی در این پدیده نهفته است.

پ.ن.2- به قدر بضاعت اندک خود در بهبود کیفی صفحه استاد احترامی در دانشنامه ویکی پدیا کوشیدم. امید که سایر دوستان نیز در زمینه تقویت این دانشنامه همت گمارند.

The URI to TrackBack this entry is: https://aaryoo.wordpress.com/2009/02/11/pay-tribute-to-manouchehr-ehterami/trackback/

RSS feed for comments on this post.

19 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. خبر تلخ و تاسفباری بود اون مصاحبه را در رادیو زمانه خواندم و برایم بسیار شیرین بود… منوچهر احترامی در حافظه چند نسل زنده است و زنده می ماند ترانه هایش زمزمه دلهای ساده و پاک کودکانه است… و نامش در حافظه همه آنهایی که کودکی شان را مانند گنجی در قلبشان حفظ کرده اند.

    بله. همین طور است که میفرمایید. سپاس دوست من

  2. سردار عزیز تا چند روز دیگه اون صفحه درحال ویرایش….امان از ما ایرانی های مرده پرست

    بله . امان و سدها امان از ما ملت مرده پرست :(

  3. I don’t know what to say, it is really sad. He was a great guy. I had a pleasure to become his relative recently. I can’t beleive it. :<

    I am so sorry to hear that dear Sepideh :( i wish patience for you and his respectable family. also I do thank you for your comment buddy :)

  4. خاطراتی که دفن میشوند و غصه هائی که در دل باقی می مونند.
    این خصیصه فقط مال ایرانی ها هم نیست. رسم روزگار همینه که پهلوان زنده را عشق است رفیق!

    شوربختانه همینطوره :(

  5. سلام، این آدرس از ویکی درسته (الان ظاهراً)
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%86%D9%88%DA%86%D9%87%D8%B1_%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C
    و این هم که آفتابه و خیلی وقتا برای من کار ویکی رو می کنه
    http://aftab.ir/lifestyle/view.php?id=101345

    از دیشب تا حالا در حال ساخت بود صفحه که این دو خط رو توش بنویسن؟! واقعن که!

  6. روحش شاد

    :( ممنون تینا جان

  7. خدا بیامرزش. من که خیلی خاطره‌ها از شعرهاش دارم.

    روانش شاد باد :(

  8. سلام.خدارحمتش کند,همیشه ازخواندن داستانهایش خودم وپسرم به یک اندازه لذت میبریم.امیدوارم روحش درآرامش باشد

    هست دوست من. خیالتان راحت باشد. آنها که روحشان پس از مرگ در آرامش نیست کسان دیگری هستند نه مردان و زنان عرصه فرهنگ که عمر خود را برای خدمت به مردم و فرهنگ کشور خود مصروف داشته اند

  9. خدا رحمتش کنه

    روانش شاد باد :(

  10. :(

    جای تاسفه آناتدین جان :(

  11. آریوی گرامی, باعث تاسف است. خیلی چیزها آه از نهاد آدم بلند می کنه. تنها کاری که می شه کرد این است که هر کس به سهم خودش کوشا باشد. شاید حتی جور بقیه رو هم بکشد. با سپاس.

    بله راییکای نازنین :( حق با شماست

  12. توی ده شلمرود، حسنی تک و تنها بود …

    :(

  13. همه ما تو هر سنی که باشیم با این داستانها و داستانهای برگرفته شده از اون آشناییم واسمون خاطره است عشق اون رو داشتیم که کاستش رو پیدا کنیم یا پدر برامون بخره بزاریم تو ضبط صوت زپرتی!!! هی گوش بدیم.

    یادمه یه بار کاستش تو ضبط گیر کردو تا با هزار زحمت درش بیارم پاره شد! با چه بدبختی اون رو به هم چسبوندم و یه تیکه هاییش از بین رفت!

    خبرش رو دیروز تو برنامه نقره از زبون کیومرث مرادی شنیدم
    روحش شاد- امان از این غریبانه مردن!

    :( ممنون سعید جان برای این خاطره زیبایی که تعریف کردی. روانش شاد باد

  14. جای فکر و اندیشه دارد که هنرمندان و دانشمندان قدیمی ما تا به این میزان میان مردم دوست داشتنی بوده اند . به واقع آیا نسل های پس از ما نیز چنین گوهرانی خواند داشت ؟

    چه عرض کنم دوست من. تنها باید امیدوار بود :(

  15. فکر نکنم اگر هنوز زنده بودند آن صفحه دروِکیپدیا ویرایش میشد.
    خوشحالم که حداقل قبل از مرگشان مراسمی برای تجلیل از ایشان و با حضور خودشان برگزار شد.
    روحش شاد…

    با عرض کمال تاسف باید عرض کنم که حق سد در سد با شماست دوست من :(

  16. baradar , aya shoma chizi be nam email darid?

    آری برادر، چیزی بدین نام نیز داریم :)

  17. سلام
    من این آقا رو نمیشناسم ولی با طنز و طنزپرداز حال میکنم. روحش شاد

    ایشون نویسنده ی داستان مشهور حسنی نگو یه دسته گل بودند دیگه دوست من که سالهای سال بچه ها زمزمه اش کرده و میکنند :(

  18. طنزهایی که با اسم مستعار م.پسرخاله در گل آقا می نوشت واقعا شاهکار بودند.
    :(

    حق با شماست راجر عزیز :(

  19. خیلی متشکر
    موفق و پیروز باشید


پاسخی بگذارید

