سه نسل، سه نگـاه

با دوستی گپی میزدیم و اختلاطی میکردیم چند روز پیشا. وسطــای بحث، رو به من کرد و گفت: فلانی، بذار یه چیز جالبی برات بگم.
گفتم: بگو!
گفت: مادر بزرگ پیری داشتم، خدا رحمتش کنه، همیشه میگفت خدا من رو خیلی دوست داشته، چرا که اگر خودم سید نیستم، اما دو تا از دامادهام سید اند.
گفتم: خوب، مگه چیه؟
گفت: آخه بیشتر خاله ها و دایی هام، همیشه سر ِ این موضوع با مادربزرگم مخالفت میکردن و میگفتن سید و غیرسید نداره، آدم باید وجدان داشته باشه. مادربزرگم هم همیشه سر اونها فریاد میکشید که زبونتونو گاز بگیرید، سید، اولاد ِ پیغمبر ه!
گفتم: خوب… مگه چیه؟
گفت: صبر کن، هنوز اصل ماجرا رو که برات نگفتم … پسرهای هر دو خاله ام، همونا که باباهاشون سید ه، گیر داده اند به ننه باباشون، که پیشوند سید رو باید از شناسنامه ما حذف کنید. باید بیای ببینی چه جنجالی ه تو خونه شون. داستانی ه!
ادامه داد: خوب… حالا چی میگی؟ هنوز هم میگی مگه چیه؟
نگاش کردم و گفتم: نه! دیگه نمیگم

The URI to TrackBack this entry is: https://aaryoo.wordpress.com/2009/01/31/three-generations-three-viewpoints/trackback/

RSS feed for comments on this post.

16 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. مگه چیه :)

    هیچی :))

  2. آريو, متاسفانه نسل ما که کاری نکرد، شايد همين نسل سيدستيز يا نسل بعديشون يه چيزی بشه ، اميدوارم

    به هر حال استارت های تحرک فکری در نسل جوان ایران زده شده

  3. khaili mohemmeh ke javoona be in mozoo pey bebaran ke sidat baraye irani arzesh nist agar arzesh basheh braye arabhast ,chon in halat baraye irani ha neshoondahandeh bartari talabi mazhabi ke aslan ba rooh hoqooq bashaar sazgar nist

    اصولن برای هیچ کسی نمیتونه ارزش باشه. چرا که ارزش هر کسی بر اساس توانایی های خودش ه نه پدرانش. به ثول اون شعر مشهور:
    گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟

  4. به سید و غیر سید بودن نیست!!
    مهم خود آدمه،
    پسر نوح با بدان بنشست،
    [اندان نبوتش گم شد!

    درسته دوست گرامی

  5. خوب … مگه چیه

    ای آرش … ای آرش :))

  6. خيلي قشنگ بود …. كلي خنديدم

    مگه ما جوک گفتیم خانوم؟! دبیا! :)

  7. هان؟ خُب مگه چی‌یه؟!!
    (به‌یادِ پسرخاله‌ی دوست‌داشتنیِ کلاه‌قرمزی!)

    هیچی :))

  8. می دونی سید یعنی ح… …ه؟
    این ایمه ح..ی هرجا دسشون رسیده یه س.خ زدن برا اینکه مشخص باشه که این شاهکار از نطفه ک..ف آقایونه یه اسم سید …. پیغمبر هم روش گذاشتن

    دوست گرامی با عرض شرمندگی. در این وبلاگ، کامنتهایی که دارای الفاظ موهن باشند (خطاب به هر کسی که باشند) دچار قانون نقطه چین میشوند.

  9. […] سه نسل، سه نگـاه با دوستی گپی میزدیم و اختلاطی میکردیم چند روز پیشا. وسطــای بحث، […] […]

  10. حالا چرا می خواستند حذف کنند؟….

    من از کجا بدونم؟! شاید دوست نداشتند کسی سید صداشون کنه! خدا میدونه :))

  11. سلام،

    متاسفانه حال خوبی ندارم، از دو تا گربه ای که برایشان غذا می گذاشتم یکی ناپدید شد و نمی دانم چه اتفاقی برایش افتاده و دیگری به خاطر اشتباه من در درمان دارویی زخمهایش، زنده نماند، نمی دانم اما به شکل عجیب و غریبی این گربه را دوست داشتم با اینکه تنها از اول دی ماه دیدمش یک گربه خیابانی بود اما نمی دانم مثل اینست که یک بچه بی پناه جلوی چشمانم جان داده باشد… توضبحات بیشتر را در کامنت های دو پست آخرم نوشته ام… شاید مسخره به نظر برسد اما نمی دانم چرا اینقدر این گربه برایم عزیز شد در این مدت کوتاه، خودم هم باورم نمی شود به خصوص که اصلا حیوانات را وابسته به خودم نگه نمی دارم اما این گربه چون بدنش زخمی بود خیلی مراقبش بودم و خیلی برایم عزیز شد…


    سلام واحه عزیز
    نمیدانی چقدر متاسف شدم از شنیدن این خبر
    امیدوارم هر چه زودتر آرامشت را به دست بیاوری دوست من
    به زمان پناه ببر که بهترین پناهگاه غمدیدگان است. قدر دلت را نیز بدان چرا که دلی که برای گربه ای اینگونه بسوزد بی تردید بسیار گرانبهاست.
    ارادتمند
    آریوبرزن

  12. درود. خوشحالم ميشم نوشته اي با نام شيمي بجاي کيميا رو در وبلاگم ببينيد . پيروز باشيد

    بسیار نوشته ی به جایی بود. به نکته درستی اشاره کرده اید. اما دریغ از گوش شنوا

  13. بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

    إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا﴿ نسا 145﴾

    در آغاز چهارمین دهه از پیروزی انقلاب پر شکوه اسلامی بار دیگر فرزندان راستین روح الله خمینی ( ره ) به منافقان و معاندان حکومت جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند که حتی اگر تمامی استکبار غرب و شرق حامی شما باشند باز هم نمیتوانید در برابر رود خروشان فداییان روح الله کبیر مقاومت کنید و هر لحظه باید منتظر مشت گره کرده و کوبنده پاسداران ولایت باشید و اینک ما سربازان گمنام امام زمان (عج ) بعد از مدتها صبر و تحمل نسبت به حملات بی وقفه مزدوران داخلی و خارجی آمریکا و اسراییل در سایتهای کذاییشان , دیگر سکوت را جایز نمی دانستیم و در اولین گام با هک دامین سایت کذایی بالاترین که به لانه ای برای ضد انقلاب و ضد اسلام تبدیل شده بود موجودیت خود را اعلام میکنیم و به دوستاران خمینی کبیر و نظام مقدس جمهوری اسلامی این نوید را میدهیم که بزودی شاهد برچیده شدن سایر سایتها کذایی خواهند بود .

    يوسف فاطمه (ع) بين منتظران منتظرند …………. پرده بردار ز رخ بر سرمحراب بيا

  14. حالا اگر من این طرفا نیام تو هم نمیای ببینی زنده ام, مرده ام, چم شده؟
    حالا اونو بی خیال, سید رو بچسب … منم اگر اسمم پارمیدا سادات و پانته آ سادات بود یه فکری براش می کردم (جدی می گم, دخترهای همسایه ان اینا) … شاید این نسل سومی ها هم سید باربد و سید هوتن بودن … خداییش بدآهنگه … همون سید جواد می ذاشتن بهتر بود الانم به این دردسر نمیوفتادن
    اما بیچاره مادربزرگ رو بگو که داره تو قبر بندری می ره از دست این نوه های بی دین و ایمون

    َشرمنده ام نهال جان :) ببخش قصور و کوتاهی ما رو :(

  15. درود سردار، چرا نمی نویسی؟!

    گرفتارم رفیق ! ولی همین که عزیزی چون شما به یاد این حقیر هست مایه ی دلگرمی است :)

  16. خوب… مگه چیه؟

    :)) هیچی!


بیان دیدگاه